پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272053
تلاش واشنگتن براي فرار از هزينه هاي جنگي نتانياهو/ آيا کاخ سفيد پشت نخست وزير را خالي مي کند؟
تاریخ انتشار : 1403/01/26 13:07:34
نمایش : 76
در حالي که رئيس جمهور آمريکا طي روزهاي اخير اعلام کرده بود که نسبت به امنيت اسرائيل متعهد هستيم اما شب گذشته در اظهاراتي گفت اسرائيل پاسخ حمله ايران را ندهد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ پس از عمليات تمام عيار و همه جانبه جمهوري اسلامي ايران عليه رژيم صهيونيستي و انتقام از اقدام تروريستي اسرائيل در حمله به ساختمان کنسولگري ايران در دمشق، جامعه جهاني در بهت اقتدار نظامي ايران دچار شوک شد.

ايران اعلام کرده بود که بدون ترديد، رژيم صهيونيستي را تنبيه خواهد کرد و پاسخي دندان شکن به تجاوزگري آنها در قبال کنسولگري خواهد داشت.

موضع ايران به خصوص پس از سخنان رهبر انقلاب در جريان نماز عيد فطر که گفتند اسرائيل بايد تنبيه شود و تنبيه مي شود موجي از ترس، دلهره و نگراني در سرتاسر سرزمين هاي اشغالي به وجود آورد.

رسانه هاي عبري زبان اعلام کردند که بسياري از ساکنان سرزمين هاي اشغالي از ترس حمله ايران مناطق اشغالي را ترک کردند برخي ديگر هم براي حفظ جان خود به مراکز خريد و فروشگاه ها هجوم بردند تا نيازهاي چندين روز خود را تامين کنند.

آمريکا به حفظ امنيت اسرائيل متعهد است

هشدارهاي ايران مبني بر اينکه تنبيه و انتقام از صهيونيست ها امري حتمي است، اما واکنش کاخ سفيد را هم به دنبال داشت.

رئيس‌جمهور آمريکا تاکيد کرد که کشورش به حفاظت از امنيت رژيم صهيونيستي در برابر تهديدات ايران ادامه خواهد داد و نسبت به امنيت اسرائيل متعهد است.

با اين حال ، اما وزارت امور خارجه کشورمان در پيامي روشن به واشنگتن اعلام کرد:  که اگر آمريکا در درگيري بين اسرائيل و ايران مداخله کند، نيروهاي آمريکايي در منطقه مورد حمله قرار خواهند گرفت.

شبکه الجزيره در اين باره گفت: تهران از طريق کشورهاي عربي به واشنگتن اطلاع داده که اگر آمريکا به اسرائيل کمک کند به نيروهايش در منطقه حمله خواهد کرد.

سه مقام آمريکايي نيز در اظهاراتي گفتند ايران اوايل اين هفته از طريق چندين کشور عربي پيامي به دولت بايدن ارسال کرده مبني بر اينکه اگر آمريکا در جنگ بين اسرائيل و ايران دخالت کند، نيروهاي آمريکايي در منطقه مورد حمله قرار خواهند گرفت.

پيام روشن ايران به کاخ سفيد موجب شد تا دولت بايدن از اسرائيل بخواهد که قبل از تصميم گيري در مورد هرگونه اقدام تلافي جويانه از سوي رژيم صهيونيستي، به ايالات متحده اطلاع دهد تا ايالات متحده نيز نظري داشته باشد.

نگراني واشنگتن از کشيده شدن به درگيري هاي گسترده

اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران در موشک باران کردن سرزمين هاي اشغالي، اما آنچنان موجب بهت و حيرت جامعه جهاني شد که، کاخ سفيد در اعلام مواضع رسمي خود تغيير محسوسي داد.

بايدن در همان ابتداي ساعات شب در اظهاراتي گفت: اسرائيل به حمله ايران پاسخ ندهد!

اين خبر از رسانه هاي عبري زبان منتشر شد، يک مقام آمريکايي هم گفت: بايدن در تماس تلفني با نتانياهو نگراني خود را از اينکه نتانياهو در تلاش است واشنگتن را به يک درگيري گسترده‌تر بکشاند، ابراز کرده است.

به رخ کشيدن اقتدار نظامي جمهوري اسلامي ايران به نظر مي رسد رويکرد ايالات متحده را با تحول جدي مواجه کرده است. کاخ سفيد شاهد تغيير معادلات منطقه اي و بين المللي است و مي داند که ابزار هاي نخ نمايي چون قطعنامه و تحريم هيچ کدام قادر به توقف قدرت جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين الملل نيست.

بايدن پشت نتانياهو را خالي کرد تا پاي آمريکا به درگيري هاي باز نشود.

حسن هاني زاده، کارشناس مسائل خاورميانه در اين باره به راه دانا گفت: اظهارات جو بايدن مبني بر اينکه اسرائيل پاسخ حمله ايران را ندهد، نشان دهنده نوعي نرمش در مواضع کاخ سفيد است و نشان مي دهد آمريکا در تلاش است که جنگ در منطقه گسترده نشود.

وي اين را هم گفت که گسترش درگيري ها تنها به منطقه خاتمه پيدا نمي کند و مي تواند معادلات جهاني را دگرگون کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html